top of page
Search
  • Writer's pictureChantal van den Dool

World of Flowers van Johanna Basford

Het was eindelijk zover, na maanden lang prositief getriggerd te worden op social media over het allernieuwste kleurboek van Johanna Basford viel hij vandaag dan eindelijk op de deurmat. Met uitpakken merkte ik het al dat het een zwaar boek was, zeer dik papier en veel verschillende platen.


Voor de fans onder ons zul je aan alle platen herkennen dat dit echt haar werk is. Je ziet veel dingen terug van de voorgaande boeken. Zo is de stijl van haar eerste boek Secret Garden hier en daar terug te vinden. En van haar laatste boek Ivy and the Inky Butterfly zijn ook herkenbare platen in dit nieuwe boek terug te vinden. Niet identiek, maar wel look-a-likes. Dus had je gehoopt op een totaal nieuwe stijl en nieuw boek dan is het misschien ietsje teleurstellend. Maar hou je echt van haar afgelopen boeken dan ben je zeker blij met dit boek als nieuwe aanwinst.

Ik ben meteen aan de slag gegaan in dit boek. Een mooie pagina vol bloemen en vlinders. Het papier is geweldig en de Fabercastell Polychromos potloden glijden er overheen met gemak. Het papier houdt de pigment goed vast. Ik ben benieuwd hoe dit papier zal reageren met de aquarel potloden en stiften. Daarover zal ik dan nog een review schrijven in de toekomst. Deze review is geschreven over de USA versie van deze uitgave. Ik kan (nog) geen uitspraken doen over de UK en de NL versie.

43 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentários


bottom of page